Turkish Airlines dodały nową funkcjonalność – pasażerowie mogę dokonać anulacji zaplanowanej podróży lotniczej w ciągu 24 godzin od momentu założenia rezerwacji, otrzymując pełen zwrot kosztów zakupu biletów. Nowa polityka dotyczy także niskokosztowej odnogi tureckiego giganta: linii AJet.
Do piątku (4 kwietnia) rezygnacja z dokonanej rezerwacji przelotów samolotami Turkish Airlines wiązała się z koniecznością uiszczenia manipulacyjnej, nawet jeśli pasażer zechciał anulować rezerwację krótko po jej założeniu.
Gigant znad Bosforu, widząc zainteresowanie wśród pasażerów dokonywaniem zmian w rezerwacjach w ciągu 24 godzin od wygenerowania biletów lotniczych w systemie rezerwacyjnym, zdecydował się wprowadzić możliwość bezpłatnej anulacji rezerwacji. Aby otrzymać zwrot kosztów poniesionych za bilety lotnicze, bez potrąceń manipulacyjnych, pasażer musi odwołać rezerwację w ciągu pierwszej doby od terminu jej założenia.
Pierwszy lot musi być zaplanowany na co najmniej siedem dni (168 godzin) od czasu wniosku o zwrot pieniędzy. Ten wymóg pozwala liniom lotniczym w planowaniu operacyjnym. Czas jest obliczany według godziny, a nie dnia kalendarzowego. Na przykład, jeśli samolot ma zaplanowany odlot w ciągu 168 godzin od wniosku o zwrot pieniędzy, to rezerwacja nie będzie kwalifikowała się do zwrotu pieniędzy na mocy nowej polityki.
24-godzinna polityka bezpłatnego zwrotu dotyczy wyłącznie biletów zakupionych za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej Turkish Airlines lub aplikacji mobilnej operatora. Bilety zarezerwowane za pośrednictwem biur podróży lub internetowych platform osób trzecich nie kwalifikują się do skorzystania z nowej funkcjonalności. Nowa usługa dostępna jest także w przypadku niskokosztowej odnogi tureckiego przewoźnika, czyli linii AJet.
Rezerwację, które zostały już zmienione lub ponownie założone, są wyłączone z oferty bezpłatnego zwrotu. Podobnie bilety na rejsy zakłócone — takie jak te, których dotyczy odwołanie lub duże opóźnienia — nie kwalifikują się do nowej funkcjonalności. Bilety premiowe zakupione za mile lub punkty lojalnościowe są kwalifikowane, ale podlegają tym samym zasadom i ograniczeniom. Nowa opcja zmiany podróży obejmuje tylko podstawową taryfę biletu. Dodatkowe usługi – takie jak dodatkowy bagaż, wybór miejsca lub specjalne posiłki – nie podlegają zwrotowi.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.